Translations

06 d’octubre 2008

Com segurament ja sabreu el Google Translate ha incorporat el català entre els idiomes que es poden utilitzar per a les traduccions de textos o webs. Avui l'he estat provant una mica i m'ha donat uns resultats diguem-ne sorprenents. Us deixo uns exemples de traducció de català a anglès:

Traductor de català de google -> Spanish translator google
El català és un idioma -> Spanish is a language
Parlants de català -> Spanish speakers
Escric en català -> I write in English
Jo parlo en català -> I speak in English
Parlo en català -> Spoken in Spanish

Com podeu veure, el traductor es resisteix amb una tossuderia encomiable a retornar la paraula "catalan" i la substitueix sistemàticament per spanish o english, segons els casos. Quin problema deu tenir amb aquest mot? Quan ja em començava a témer que l'autor de la traducció devia ser un irreductible signant del Manifiesto m'he adonat que català de merda ho traduïa per Spanish fucking. I aquí sí que ja m'ha descol·locat del tot.


Edito: He repetit les proves i algunes de les traduccions ja les han arreglat. Val a dir que vaig estar enviant correccions amb l'opció Suggereix una opció millor, però no sé si és que m'ha fet cas o és que ho estan repassant de motu propio. Seguirem informant...

Comments

8 Responses to “Translations”
Post a Comment | Comentaris del missatge (Atom)

És veritat! Con no sabia si estaves ironitzant he anat a comprovar-ho i és cert. A Can Google deu treballar-hi algun ex-president dels USA. Un d'aquests que tenen una amplia visió de la política internacional i de l'estat del món.

11:40 a. m.
Friks Vaporup ha dit...

I tant que és cert, jo no ironitzo mai :-D

Les he tornat a provar totes i sembla que ho estan arreglant bastant. Però vaja, l'autor devia ser un ex-president, com tú dius, un economista o un funcionari judicial ;-)

10:56 p. m.
Regina ha dit...

Curioso, sí señor... xD

Friks, no me funcionan los feeds de tu blog, ¿has estado enredando? no hay manera de que me cargue las actualizaciones en Netvibes.

:)

1:00 p. m.
Friks Vaporup ha dit...

Hola Random

Creo que hay problemas desde que cambié la plantilla, pero si lo hice fue entre otros motivos para dejar de enredar y dejarlo todo por defecto. Tendré que mirar en la configuración a ver...

Salud ;-)

10:12 p. m.
Regina ha dit...

A propósito, siempre quiero preguntar y siempre se me olvida. ¿Te llegó aquella contestación de mensaje que te mandé por Flickr? lo hice desde la Blackberry y siempre me ha quedado la duda.

Más vale tarde que nunca, oye... xD

8:22 a. m.
Friks Vaporup ha dit...

Tengo un email tuyo que termina con un "Enviado desde mi dispositivo inalámbrico BlackBerry®", será ese XD

De todas formas supongo que no me añadiste como contacto, porque acabo de darme cuenta que has subido fotos nuevas desde entonces y no he recibido el aviso. Ya me pasaré más tarde con calma - y por el blog, claro ;-)

9:38 a. m.
Regina ha dit...

Oño, sí que te añadí... o igual no. No me entero muy bien de cómo va Flickr. Tenía un mensaje de "Eres el contacto más reciente de xxxx" ¿Con eso no vale para que las veas? menudo lío. Ese era mi mensaje, sí xD.

No son muy buenas, pero vamos aprendiendo algo... no seas muy crítico ;)

12:50 p. m.
Friks Vaporup ha dit...

Yo tampoco me aclaro mucho con Flickr, por eso estoy más por Photoblog :-))

Supongo que sí era eso del contacto, además de alguna otra cosilla que se me escapa. Bueno, ya iré pasando hasta que me eches...

11:03 p. m.